Bokning av böcker

Om oss

Mitt foto
Mums UF ska sälja en inspirerande receptbok för mjölk- gluten- och äggallergiker, med välsmakande fikabröd och desserter som gör bakningen roligare och enklare.

tisdag 3 maj 2011

Back on track!

Nu är vi tillbaka efter ett välförtjänt och skönt lov!
Planerar inför SM som är nästa vecka, månd - onsd i Älvsjö. Har mycket att göra så vi får återkomma snart igen. :)

Ha det gott!

måndag 18 april 2011

Mässa och Annonsblad

Godmorgon på er!

I helgen som var stod vi som sagt på Hem, Familj och Energimässan i Falu Kuriren Arena, Falun. Dock var det inte så bra för oss företag som stod på mässan att det var så fint väder pga att det inte kom så många dit... men vi fick marknadsföra oss för rätt många iallafall så det var bra!

Ni kunde även läsa om oss i helgens Annonsblad, och vi är supernöjda över reportaget Sofia! TACK! :)
Vi länkar så fort ni kan läsa det på deras hemsida.

Det fina vädret gör att man blir på sådant TOPPEN humör, så nu ska vi försöka ta igen lite av det fina vädret som var i helgen och se fram emot veckans väder!

Ha det gott!

fredag 15 april 2011

SM-gänget från Dalarna är grymma!

Hej!

Gårdagens eftermiddag/kväll var riktigt rolig!
Vi fick tips och råd om våra montrar, vad vi kan göra bättre, men även tips hur vi kan sälja våra produkter/tjänster bättre.
Sedan blev vi indelade i grupper av tre med andra UF-företagare som vi inte kände och fick uppdrag. Varje uppdrag gav ett visst antal poäng. Här ser ni bilder på några av uppdragen:
(klicka på bilden för större storlek)

Fota och bjud tre pensionärer på glass

Fota två barn som pussas


"Roligast bild vinner" - Här stod vi i ett skyltfönster

Fota en bild på personal

Fota en tight bild med ditt lag

onsdag 13 april 2011

Rebeckorna

Kvällens tillställning har varit helt fantastisk. Vilka kvinnor vi fick äran att träffa och även att vi fick ta del av den goda middagen som serverades. Vi presenterade som sagt vår bok för Rebeckorna som håller till i Odd Fellow lokalen i Leksand. Det var ett 60-tal kvinnor vi presenterade oss för och de apploderade efter varje mening kändes det som!
Vi sålde böcker och fick sådan oerhört bra respons och beröm för vad vi åstadkommit. Efter vi presenterat vår bok, satte vi oss igen, pratade med alla och glömde helt bort tiden pga att allt var så trevligt.
TACK för all den positiva energin vi fått ikväll! Det finns verkligen inget slut på detta! :)

Nu har vi fullt upp:
  • Torsdag: Nationella prov i svenska hela dagen, åka till Falun på eftermiddagen och delta i UF-möte ang SM i maj - även middag där om vi hinner. Sedan hem och packa ihop montern med tillbehör inför den kommande mässan i Falun i helgen som vi ska vara med på. Vi kommer att delta i Hem, Familj och Energimässan som äger rum i Falu Kuriren Arena nu till helgen. Lörd - sönd. Kom gärna dit!
  • Fredag: Skola och gå igenom det sista inför mässan.
  • Lördag - söndag: HEM, FAMILJ OCH ENEREGIMÄSSA I FALU KURIREN ARENA. LÖRDAG KL 10.00 - 17.00, SÖNDAG KL 10.00 - 16.00.

Dags att sova för vår del!

Ha det gott!
Mvh
MUMS UF :)

Här nedan är en bild som också ger oss bra med energi och får oss att sikta ännu högre!! :)
Priser vi vann under Dalamästerskapen i Falun den 1 april.


Presentation

God förmiddag!

Vi sitter nu och går igenom det sista inför ett prov vi har senare idag i kursen Organisation och Ledarskap. Det är väldigt mycket att ha andra prov och uppgifter vid sidan av UF men det går bra.

Ikväll ska vi presentera vår bok för Rebeckorna i Odd Fellow lokalen här i Leksand. Det blir middag och fika samtidigt som vi som sagt ska presentera vår bok. Vi ser verkligen fram emot ett 60-tal kvinnor som vi hoppas är intresserade!

Uppdaterar om hur det gick senare under kvällen! :)

Mums på er!

tisdag 12 april 2011

måndag 11 april 2011

1000!!


Vi måste bara passa på att skriva att vi nu passerat 1000 sidvisningar! ;)