Nu är vi tillbaka efter ett välförtjänt och skönt lov!
Planerar inför SM som är nästa vecka, månd - onsd i Älvsjö. Har mycket att göra så vi får återkomma snart igen. :)
Ha det gott!
Bokning av böcker
Om oss
- Mums UF
- Mums UF ska sälja en inspirerande receptbok för mjölk- gluten- och äggallergiker, med välsmakande fikabröd och desserter som gör bakningen roligare och enklare.
tisdag 3 maj 2011
måndag 18 april 2011
Mässa och Annonsblad
Godmorgon på er!
I helgen som var stod vi som sagt på Hem, Familj och Energimässan i Falu Kuriren Arena, Falun. Dock var det inte så bra för oss företag som stod på mässan att det var så fint väder pga att det inte kom så många dit... men vi fick marknadsföra oss för rätt många iallafall så det var bra!
Ni kunde även läsa om oss i helgens Annonsblad, och vi är supernöjda över reportaget Sofia! TACK! :)
Vi länkar så fort ni kan läsa det på deras hemsida.
Det fina vädret gör att man blir på sådant TOPPEN humör, så nu ska vi försöka ta igen lite av det fina vädret som var i helgen och se fram emot veckans väder!
Ha det gott!
I helgen som var stod vi som sagt på Hem, Familj och Energimässan i Falu Kuriren Arena, Falun. Dock var det inte så bra för oss företag som stod på mässan att det var så fint väder pga att det inte kom så många dit... men vi fick marknadsföra oss för rätt många iallafall så det var bra!
Ni kunde även läsa om oss i helgens Annonsblad, och vi är supernöjda över reportaget Sofia! TACK! :)
Vi länkar så fort ni kan läsa det på deras hemsida.
Det fina vädret gör att man blir på sådant TOPPEN humör, så nu ska vi försöka ta igen lite av det fina vädret som var i helgen och se fram emot veckans väder!
Ha det gott!
fredag 15 april 2011
SM-gänget från Dalarna är grymma!
Hej!
Gårdagens eftermiddag/kväll var riktigt rolig!
Vi fick tips och råd om våra montrar, vad vi kan göra bättre, men även tips hur vi kan sälja våra produkter/tjänster bättre.
Sedan blev vi indelade i grupper av tre med andra UF-företagare som vi inte kände och fick uppdrag. Varje uppdrag gav ett visst antal poäng. Här ser ni bilder på några av uppdragen:
(klicka på bilden för större storlek)Fota och bjud tre pensionärer på glass
Fota två barn som pussas
"Roligast bild vinner" - Här stod vi i ett skyltfönster
Fota en bild på personal
Fota en tight bild med ditt lag
onsdag 13 april 2011
Rebeckorna
Kvällens tillställning har varit helt fantastisk. Vilka kvinnor vi fick äran att träffa och även att vi fick ta del av den goda middagen som serverades. Vi presenterade som sagt vår bok för Rebeckorna som håller till i Odd Fellow lokalen i Leksand. Det var ett 60-tal kvinnor vi presenterade oss för och de apploderade efter varje mening kändes det som!
Vi sålde böcker och fick sådan oerhört bra respons och beröm för vad vi åstadkommit. Efter vi presenterat vår bok, satte vi oss igen, pratade med alla och glömde helt bort tiden pga att allt var så trevligt.
TACK för all den positiva energin vi fått ikväll! Det finns verkligen inget slut på detta! :)
Nu har vi fullt upp:
Dags att sova för vår del!
Ha det gott!
Mvh
MUMS UF :)
Här nedan är en bild som också ger oss bra med energi och får oss att sikta ännu högre!! :)
Priser vi vann under Dalamästerskapen i Falun den 1 april.
Vi sålde böcker och fick sådan oerhört bra respons och beröm för vad vi åstadkommit. Efter vi presenterat vår bok, satte vi oss igen, pratade med alla och glömde helt bort tiden pga att allt var så trevligt.
TACK för all den positiva energin vi fått ikväll! Det finns verkligen inget slut på detta! :)
Nu har vi fullt upp:
- Torsdag: Nationella prov i svenska hela dagen, åka till Falun på eftermiddagen och delta i UF-möte ang SM i maj - även middag där om vi hinner. Sedan hem och packa ihop montern med tillbehör inför den kommande mässan i Falun i helgen som vi ska vara med på. Vi kommer att delta i Hem, Familj och Energimässan som äger rum i Falu Kuriren Arena nu till helgen. Lörd - sönd. Kom gärna dit!
- Fredag: Skola och gå igenom det sista inför mässan.
- Lördag - söndag: HEM, FAMILJ OCH ENEREGIMÄSSA I FALU KURIREN ARENA. LÖRDAG KL 10.00 - 17.00, SÖNDAG KL 10.00 - 16.00.
Dags att sova för vår del!
Ha det gott!
Mvh
MUMS UF :)
Här nedan är en bild som också ger oss bra med energi och får oss att sikta ännu högre!! :)
Priser vi vann under Dalamästerskapen i Falun den 1 april.
Presentation
God förmiddag!
Vi sitter nu och går igenom det sista inför ett prov vi har senare idag i kursen Organisation och Ledarskap. Det är väldigt mycket att ha andra prov och uppgifter vid sidan av UF men det går bra.
Ikväll ska vi presentera vår bok för Rebeckorna i Odd Fellow lokalen här i Leksand. Det blir middag och fika samtidigt som vi som sagt ska presentera vår bok. Vi ser verkligen fram emot ett 60-tal kvinnor som vi hoppas är intresserade!
Uppdaterar om hur det gick senare under kvällen! :)
Mums på er!
Vi sitter nu och går igenom det sista inför ett prov vi har senare idag i kursen Organisation och Ledarskap. Det är väldigt mycket att ha andra prov och uppgifter vid sidan av UF men det går bra.
Ikväll ska vi presentera vår bok för Rebeckorna i Odd Fellow lokalen här i Leksand. Det blir middag och fika samtidigt som vi som sagt ska presentera vår bok. Vi ser verkligen fram emot ett 60-tal kvinnor som vi hoppas är intresserade!
Uppdaterar om hur det gick senare under kvällen! :)
Mums på er!
tisdag 12 april 2011
måndag 11 april 2011
Trevlig dag!
Hej hej hej!
Idag har vi haft en riktigt bra dag. Vid lunch träffade vi en super trevlig tjej vid namn Sofia Westman som jobbar på redaktionen för Annonsbladet. Vi satt och pratade om vår bok och mycket mer i ca 2 h på Gårds Caféet i Leksand, riktigt trevligt var det!
Så nu till helgen kommer ni som sagt kunna läsa om oss i Annonsbladet. Tror t o m att vi blir omslagsflickor igen! ;)
Ha det gott!
fredag 8 april 2011
Sveriges Radio Dalarna
Go kväll!
Det har varit några intensiva dagar denna veckan. Vi gästade nämligen SR Dalarna i tisdags. Det var jättetrevligt och vi hade bakat kladdkaka, äppelpaj och havrekakor med aprikos och russin som vi bjöd dem på. Här kan ni lyssna på oss: Gott för alla.
Bild från studion:
Idag fick vi även ett trevligt samtal från en tjej som arbetar på redaktionen för Annonsbladet. På måndag nästa vecka ska vi träffas över lunch och prata om vår bok. Ska bli spännande!
Här nedan ser ni en bild på oss under Dalamästerskapen i Falun förra fredagen. Där vi gjorde en företagspresentation inför ca 300 pers.
tisdag 5 april 2011
Centralen - För en gladare vardag!
Hej på er!
Imorgon är vi med i Radio Dalarna runt 10.00. Hoppas ni lyssnar! :))
lördag 2 april 2011
Dalamästerskapen
MUMS!
Igår var det DM på Lugnet i Falun där vi ställde ut vår monter bland ca 140 andra UF-företagare. Vi gjorde en företagspresentation för en jury på förmiddagen, som gick strålande och senare under dagen runt tre tiden skulle de sex bästa UF-företagen presenteras.. Medan vi spänt väntade på resultatet stod vi i vår monter och sålde vår produkt, (närmare 20 böcker!). Vi fick även kontakt med otroligt många människor som vi presenterade vår produkt för och även gav ut våra visitkort till.
När det var dags att höra vilka de sex nomineringarna till Bästa UF-företag i Dalarna var, var nerverna inte i styr... men vi blev en av de sex som gick vidare. Detta innebar att vi, ca 30 min efter beskedet, skulle ha vår företagspresentation inför ca 300 pers. Detta gick hur bra som helst och vi kände oss riktigt trygga på scen! Vilken underbar känsla det var!!
En annan tävling där åtta finalister skulle utses var Bästa säljare. Där kom Julia med och jag (Karolina) blev så stolt!
Dagens mässa avslutades vid fem tiden på eftermiddagen och vi fick då plocka ihop vår monter. När det var gjort åkte vi och gjorde i ordning oss inför middagen och prisutdelningarna.
Under middagen var det som sagt pridutdelning och vi kammade hem en VINST och tre andra priser!
Vi hörs!
Mums Mums :)
Igår var det DM på Lugnet i Falun där vi ställde ut vår monter bland ca 140 andra UF-företagare. Vi gjorde en företagspresentation för en jury på förmiddagen, som gick strålande och senare under dagen runt tre tiden skulle de sex bästa UF-företagen presenteras.. Medan vi spänt väntade på resultatet stod vi i vår monter och sålde vår produkt, (närmare 20 böcker!). Vi fick även kontakt med otroligt många människor som vi presenterade vår produkt för och även gav ut våra visitkort till.
När det var dags att höra vilka de sex nomineringarna till Bästa UF-företag i Dalarna var, var nerverna inte i styr... men vi blev en av de sex som gick vidare. Detta innebar att vi, ca 30 min efter beskedet, skulle ha vår företagspresentation inför ca 300 pers. Detta gick hur bra som helst och vi kände oss riktigt trygga på scen! Vilken underbar känsla det var!!
En annan tävling där åtta finalister skulle utses var Bästa säljare. Där kom Julia med och jag (Karolina) blev så stolt!
Dagens mässa avslutades vid fem tiden på eftermiddagen och vi fick då plocka ihop vår monter. När det var gjort åkte vi och gjorde i ordning oss inför middagen och prisutdelningarna.
Under middagen var det som sagt pridutdelning och vi kammade hem en VINST och tre andra priser!
- BÄSTA VARA I DALARNA
- 2:A PRIS BÄSTA UF-FÖRETAG I DALARNA
- 2:A PRIS BÄSTA MONTER
- 3:E PRIS BÄSTA SÄLJARE
Vi hörs!
Mums Mums :)
tisdag 22 mars 2011
Två veckor kvar..
När man ser den ovanstående bilden blir man ju inget annat än lycklig. Denna lycka skulle vi gärna känna igen, men då gäller stenhårt jobb dessa två veckor innan mässan, som är fredagen den 1:a april i Falun.
Igår fick vi vår monter i skolan och kan nu planera efter måtten på den. Vi bollar idéer och letar material just nu. Vi håller även på med vår affärsplan för att göra den helt perfekt.
Vi kommer vara med och tävla om Bästa UF-företag i Dalarna, Bästa Vara, Bästa Säljare samt Bästa Monter. Allt detta avgörs alltså nästa fredag och nervositeten börjar smyga sig på...
Reportaget i Pralin i lördags blev en succé. Det har ramlat in en massa beställningar nu och vi kommer att leverera/skicka böckerna till alla kunder så fort böckerna levererats till oss. Så ni som skickat er beställning kommer bli kontaktade under v. 14.
/ Karolina och Julia
tisdag 15 mars 2011
Kardemummakyckling och monterplanering..
Har setat i några timmar nu och arbetat med material till mässan i Falun om ca två veckor. Även beställt lite klädesplagg att ha på oss när vi skall stå vid vår monter. Ska bli skoj det här!
Åt en mumsig middag ikväll också tillsammans med fam Trum. Kardemummakyckling med kokt ris i cocosmjölk, mango chutney och sallad. MUMS!!
Skickat iväg beställningen av nya böcker så dem dyker förhoppningsvis upp om ca två veckor också! :)
Tack Sara Bodin för att du hjälper oss med hur vi vill ha det i den kommande upplagan, toppen!
Snart dags att boka in ett nytt möte med vår bästa rådgivare, Åsa Hagborg, Dalaliv. Det händer mycket nu och det är skönt att kunna bocka av tidigare punkter vi gjort samt bolla nya idéer med henne!
Vi hörs snart igen,
Mums
Åt en mumsig middag ikväll också tillsammans med fam Trum. Kardemummakyckling med kokt ris i cocosmjölk, mango chutney och sallad. MUMS!!
Skickat iväg beställningen av nya böcker så dem dyker förhoppningsvis upp om ca två veckor också! :)
Tack Sara Bodin för att du hjälper oss med hur vi vill ha det i den kommande upplagan, toppen!
Snart dags att boka in ett nytt möte med vår bästa rådgivare, Åsa Hagborg, Dalaliv. Det händer mycket nu och det är skönt att kunna bocka av tidigare punkter vi gjort samt bolla nya idéer med henne!
Vi hörs snart igen,
Mums
torsdag 10 mars 2011
Dags att köra ännu hårdare!
Vi väntar spänt på reportaget om oss i Pralin, antingen kommer det nästa lördag eller helgen därefter.
Alldeles nyss fick vi en spark i baken. Så otroligt mycket energi man kan få av ett svar vi väntat på i några veckor. Tyvärr var svaret negativt från den matkedja vi har haft kontakt med ett bra tag nu, men dem ville gärna återkomma runt v.12, då de haft väldigt mycket att stå i. Även om svaret var negativt just nu, vänder vi det såklart till det positiva! Så nu gäller det att vi kör riktigt hårt och gör allt vi kan för att nå det mål vi har.
Nu blir det möte imorgon med vår fantastiska rådgivare Åsa Hagborg och genomgång av allt vi behöver göra. Kontakta sponsorerna vi hade från förra upplagan av våra böcker och som vi nu väldigt gärna vill samarbeta med igen.
Dags att sova lite och samla energi för imorgon ska vi kontakta sponsorerna,
godnatt!
Kram
Mums
UPDATE:
Vi har bestämt hur den nya upplagan ska bli och hur många det blir. Så om två veckor har vi nya kartonger i våra händer! :)
Alldeles nyss fick vi en spark i baken. Så otroligt mycket energi man kan få av ett svar vi väntat på i några veckor. Tyvärr var svaret negativt från den matkedja vi har haft kontakt med ett bra tag nu, men dem ville gärna återkomma runt v.12, då de haft väldigt mycket att stå i. Även om svaret var negativt just nu, vänder vi det såklart till det positiva! Så nu gäller det att vi kör riktigt hårt och gör allt vi kan för att nå det mål vi har.
Nu blir det möte imorgon med vår fantastiska rådgivare Åsa Hagborg och genomgång av allt vi behöver göra. Kontakta sponsorerna vi hade från förra upplagan av våra böcker och som vi nu väldigt gärna vill samarbeta med igen.
Dags att sova lite och samla energi för imorgon ska vi kontakta sponsorerna,
godnatt!
Kram
Mums
UPDATE:
Vi har bestämt hur den nya upplagan ska bli och hur många det blir. Så om två veckor har vi nya kartonger i våra händer! :)
onsdag 2 mars 2011
Pralin
Hej Hej!
Gårdagens besök av Pralin gick jättebra. Vi tog intervjun över några koppar kaffe, därefter blev det fotografering. Reportaget kommer ut i brevlådorna inom någonn vecka, ska bli kul att se!
Montern vi skall ha den 1 april i Falun på UF-mässan planerar vi för fullt och vi skall kontakta några företag för att se hur vi skall gå tillväga... spännande!
Vår delårsrapport kom även in i tid i fredags till Falun, så nu är det bara vänta och se :))
Allt gott,
Mums
Gårdagens besök av Pralin gick jättebra. Vi tog intervjun över några koppar kaffe, därefter blev det fotografering. Reportaget kommer ut i brevlådorna inom någonn vecka, ska bli kul att se!
Montern vi skall ha den 1 april i Falun på UF-mässan planerar vi för fullt och vi skall kontakta några företag för att se hur vi skall gå tillväga... spännande!
Vår delårsrapport kom även in i tid i fredags till Falun, så nu är det bara vänta och se :))
Allt gott,
Mums
torsdag 24 februari 2011
Sista rycket!
Hej där i det vackra vintervädret!
Vi är nu friska och har arbetat hårt med delårsrapporten. Idag skall den skrivas ut och det finslipas in i det sista, för imorgon skall den vara i juryns händer.
Vi väntar även spänt på ett besked ifrån den livsmedelskedja som vi i förra veckan hade ett lunchmöte med.
Det har hänt en till rolig sak i mitten av förra veckan. Vi skall nämligen vara med i Pralin. Nästa vecka kommer de hem till oss där det skall göra ett reportage om vårt UF-företag. Det blir nog mycket bak och skratt, SKOJ! :))
Det blev ett kort inlägg men med lite kul info om vad som händer just nu..
Hej hej!
Vi är nu friska och har arbetat hårt med delårsrapporten. Idag skall den skrivas ut och det finslipas in i det sista, för imorgon skall den vara i juryns händer.
Vi väntar även spänt på ett besked ifrån den livsmedelskedja som vi i förra veckan hade ett lunchmöte med.
Det har hänt en till rolig sak i mitten av förra veckan. Vi skall nämligen vara med i Pralin. Nästa vecka kommer de hem till oss där det skall göra ett reportage om vårt UF-företag. Det blir nog mycket bak och skratt, SKOJ! :))
Det blev ett kort inlägg men med lite kul info om vad som händer just nu..
Hej hej!
tisdag 8 februari 2011
Firman ligger sjuk...
Vi ligger sjuka i feber och förkylning men snart är vi back on track! Blir lite småjobb med delårsrapporten och tillbakablickar på allt vi åstadkommit för att få ny energi!!
måndag 7 februari 2011
Leksands bästa UF-företag
Här var vi på företagarfrukost på Korstäppans Herrgård här i Leksand, där vi tilldelades 1000 kr i prispengar för bästa lokala UF-företag.
fredag 4 februari 2011
Företagarfrukost på Korstäppan
Hej på er!
Vi har precis kommit tillbaka till skolan efter en riktigt trevlig företagarfrukost på Korstäppan här i Leksand. Mumsig frukost och intressanta människor att dela tankaroch idéer med.
Mums UF blev som sagt Leksands bästa UF-företag och medverkade på denna frukost där vi vann pris och fick hålla en liten presentation av vårt företag, inför ca 30 st företagare samt kommunal anställda.
Holger Nilsson höll i UF delen under den sista tiden på morgonen och berättade lite kort vad själva UF är för något samt vad vi får göra. Hur många unga studenter det verkligen är som satsar hårt på att göra detta projekt under sitt sista år på gymnasiet, varje år.
Holger höll även i prisutdelningen där vi vann 1000 kr för bästa lokala UF-företag och den enorma äran. Motivationen till varför vi vann, skall vi lägga upp här inom kort.
Vi satsar nu allt på vårt företag och kommer snart med besked om hur allt ligger till med alla som är intresserade.
Mvh
Karolina och Julia
Vi har precis kommit tillbaka till skolan efter en riktigt trevlig företagarfrukost på Korstäppan här i Leksand. Mumsig frukost och intressanta människor att dela tankaroch idéer med.
Mums UF blev som sagt Leksands bästa UF-företag och medverkade på denna frukost där vi vann pris och fick hålla en liten presentation av vårt företag, inför ca 30 st företagare samt kommunal anställda.
Holger Nilsson höll i UF delen under den sista tiden på morgonen och berättade lite kort vad själva UF är för något samt vad vi får göra. Hur många unga studenter det verkligen är som satsar hårt på att göra detta projekt under sitt sista år på gymnasiet, varje år.
Holger höll även i prisutdelningen där vi vann 1000 kr för bästa lokala UF-företag och den enorma äran. Motivationen till varför vi vann, skall vi lägga upp här inom kort.
Vi satsar nu allt på vårt företag och kommer snart med besked om hur allt ligger till med alla som är intresserade.
Mvh
Karolina och Julia
torsdag 3 februari 2011
KONTAKTINFORMATION
Beställ gärna direkt till oss:
Julia Trum, VD - 0702921492
Karolina Plars, Marknadsansvarig - 0763209314
Mums-uf@hotmail.se
Julia Trum, VD - 0702921492
Karolina Plars, Marknadsansvarig - 0763209314
Mums-uf@hotmail.se
tisdag 1 februari 2011
Bästa UF-företag i Leksand.
Det rullar verkligen på för oss nu och idag fick vi beskedet om att vi är Leksands bästa UF-företag!
På fredag ska vi till Korstäppan som ligger här i Leksand, på företagarfrukost där vi sedan skall ha en kort presentation av företaget och även få pris. Ska bli riktigt skoj!!
Vi tävlar nu vidare med vårt företag tills den 1:a april då det är final i Falun, Dalarnas bästa UF-företag. Vinnarna där går sedan vidare till Sverigefinalen. Spännande!
Annars går allt annat bra, vi håller på med vår delårsrapport som ska in till den 25:e februari, som många andra saker som ska in till UF. Det är mycket jobb men som tur är har man en underbart bra kollega. Vi arbetar riktigt bra tillsammans och vi får allt gjort i tid.
Vi planerar även på att trycka fler böcker så vi har lite att stå i nu. Många beställningar som ska levereras ut till kunder och många andra intresserade butiker/företag, där vi hoppas på ett bra samarbete.
Ha det gott!
På fredag ska vi till Korstäppan som ligger här i Leksand, på företagarfrukost där vi sedan skall ha en kort presentation av företaget och även få pris. Ska bli riktigt skoj!!
Vi tävlar nu vidare med vårt företag tills den 1:a april då det är final i Falun, Dalarnas bästa UF-företag. Vinnarna där går sedan vidare till Sverigefinalen. Spännande!
Annars går allt annat bra, vi håller på med vår delårsrapport som ska in till den 25:e februari, som många andra saker som ska in till UF. Det är mycket jobb men som tur är har man en underbart bra kollega. Vi arbetar riktigt bra tillsammans och vi får allt gjort i tid.
Vi planerar även på att trycka fler böcker så vi har lite att stå i nu. Många beställningar som ska levereras ut till kunder och många andra intresserade butiker/företag, där vi hoppas på ett bra samarbete.
Ha det gott!
torsdag 27 januari 2011
DALARNAS BÄSTA AFFÄRSPLAN!
Idag har vi varit på Dalarna Business och presenterat vårt företag för hela Dalarnas näringsliv. Vi hade en monter som vi inredde med färgglada gardiner samt logotyp, (bilder kommer upp inom kort). Vi hade även ett litet bord där vi hade våra egna broschyrer och visitkort samt blädderexemplar av vår bok. Vår affärsplan fanns även där, den vi arbetat med hela förra terminen och som vi även idag tävlade med. Vilket gav ett grymt resultat!
Vi är enormt glada och stolta över vad vi åstadkommit och vi förstår inte riktigt hur bra vår affärsplan är. Vi har fått riktigt mycket beröm och för vår produkt har vi fått läskigt bra respons.
Idag har vi fått många riktigt, riktiga bra kontakter som vi ska prata med inom kort. Det blir även till att trycka fler böcker. Försäljningen och intresset hos alla människor har gått långt över vår förväntan vi till en början hade så vi siktar nu ännu högre.
Vi skall nu se vart detta bär och hoppas på samarbete från ett flertal parter!
Mums på er!!
Kram
lördag 15 januari 2011
Bästa affärsplan i Dalarna 2010/2011!
Hej på er! Vi har haft problem med vår blogg men är nu tillbaka.
Förra veckan fick vi reda på att vi är bland de 6 bästa i hela Dalarna för bästa affärsplan. Vi är så grymt stolta och vi ser fram emot den kommande tillställningen som äger rum i Falu Kuriren Arena i Falun den 27:e Januari. Där skall vi ha en företagspresentation samt stå vid en monter där vi gärna berättar mer om oss.
Det är full rulle i skolan och vi har mycket att göra. På tisdag nästa vecka kommer vi att ha en företagspresentation på Leksands Sparbank. Går vi vidare därifrån ska vi presentera på Leksands Kulturhus fredagen samma vecka..
Kul när det händer lite!
Ha det gott,
Mums UF
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











