Bokning av böcker

Om oss

Mitt foto
Mums UF ska sälja en inspirerande receptbok för mjölk- gluten- och äggallergiker, med välsmakande fikabröd och desserter som gör bakningen roligare och enklare.

måndag 6 december 2010

Lycka

Vår affärsplan har fått högsta poäng av alla affärsplaner från Leksands Gymnasium. Vi är riktigt nöjda och vi undrar vart detta kommer att sluta?!

........

fredag 3 december 2010

HILARIOUS

http://www.ungforetagsamhet.se/de-tio-bästa-loggorna-i-dalarna


 
Vi är nominerade till bästa logga i Dalarna!

Helt galet. Vi blev riktigt glada när Kungsan (vår UF lärare och handledare) kom inspringandes på Hemköp där vi stod idag och hade en "matbjudning" där vi samtidigt sålde vår bok. Hon berättade då att Jag och min kollega Julia Trum som driver UF-företaget "Mums-UF", var nominerade.

Den 16 dec är det dags för prisutdelningen för detta pris. 1:a, 2:a samt 3:e pris. Vi skall nu förbereda en företagspresentation på ca 2 min, KUL!

Nu får ni allt hålla tummarna för oss!!!!!!

Mumsa på där hemma nu
Kramar Karolina och Julia

onsdag 24 november 2010

ÄNTLIGEN!

Efter allt slit och släng så har våra böcker ÄNTLIGEN kommit! Det kändes riktigt overkligt...

Idag har vi även bakat inför julmarknaden. Imorgon blir det bank besök för att hämta ut växel till den kommande julmarknaden i Leksand där vi kommer sälja våra böcker, 130.-/styck.

Helgen därefter medverkar vi på Green Hotels julmarknad i Tällberg.

Ni kan även beställa våra böcker här eller på vår mail, Mums-uf@hotmail.se så hör vi av oss så fort vi kan.

Nu kör vi!

tisdag 16 november 2010

Nervöst...

Igår måndag skickades materialet in till vårt tryckeri.... nu är det endast väntan på att vår bok skall tryckas! Helt galet att vi snart snart snart kommer att kunna ta på vår produkt som vi kämpat med och jobbat så otroligt mycket med! Känns overkligt....

Leksands Julmarknad närmar sig och vi planerar nu vårt marknadsstånd, perfekt skall det va! ....

Vi kommer även att medverka på Green Hotels julmarknad i Tällberg och Siljansnäs julmarknad.

Återkommer när vi vet på ett ungefär när boken är i våra händer!

Kram
Mumsarna

torsdag 14 oktober 2010



Vi må vara två i företaget, men vet ni vad?
Vi klarar det GALANT
<3

EFI-analyser och fint väder

Nu är det verkligen UF upp till öronen! Stressen tränger sig på och nästa onsdag skall vår affärsplan lämnas in. Man kan verkligen finputsa och formulera den innehållande texten miljontals gånger... inte nog med det så frestar det fina vädret utomhus så himla mycket, man vill bara ut och andas in den friska höst-luften, ta massor av fina kort och äta hemmagjorda kanelbullar!

men men, back to reality!

Fotografering

Igår onsdag blev vi fotograferade av den professionella fotografen Malin Jones. Vi tackar så otroligt mycket för de fina korten!