Bokning av böcker

Om oss

Mitt foto
Mums UF ska sälja en inspirerande receptbok för mjölk- gluten- och äggallergiker, med välsmakande fikabröd och desserter som gör bakningen roligare och enklare.

tisdag 22 mars 2011

Pralinreportage lördagen den 19 mars

Läs hela reportaget och ta del av några av våra recept här



Två veckor kvar..


Vann 1:a pris på Dalarna Business i januari, "Bästa affärsplan i Dalarna"

När man ser den ovanstående bilden blir man ju inget annat än lycklig. Denna lycka skulle vi gärna känna igen, men då gäller stenhårt jobb dessa två veckor innan mässan, som är fredagen den 1:a april i Falun.
Igår fick vi vår monter i skolan och kan nu planera efter måtten på den. Vi bollar idéer och letar material just nu. Vi håller även på med vår affärsplan för att göra den helt perfekt.

Vi kommer vara med och tävla om Bästa UF-företag i Dalarna, Bästa Vara, Bästa Säljare samt Bästa Monter. Allt detta avgörs alltså nästa fredag och nervositeten börjar smyga sig på...

Reportaget i Pralin i lördags blev en succé. Det har ramlat in en massa beställningar nu och vi kommer att leverera/skicka böckerna till alla kunder så fort böckerna levererats till oss. Så ni som skickat er beställning kommer bli kontaktade under v. 14. 

/ Karolina och Julia

tisdag 15 mars 2011

Kardemummakyckling och monterplanering..

Har setat i några timmar nu och arbetat med material till mässan i Falun om ca två veckor. Även beställt lite klädesplagg att ha på oss när vi skall stå vid vår monter. Ska bli skoj det här!

Åt en mumsig middag ikväll också tillsammans med fam Trum. Kardemummakyckling med kokt ris i cocosmjölk, mango chutney och sallad. MUMS!!

Skickat iväg beställningen av nya böcker så dem dyker förhoppningsvis upp om ca två veckor också! :)
Tack Sara Bodin för att du hjälper oss med hur vi vill ha det i den kommande upplagan, toppen!

Snart dags att boka in ett nytt möte med vår bästa rådgivare, Åsa Hagborg, Dalaliv. Det händer mycket nu och det är skönt att kunna bocka av tidigare punkter vi gjort samt bolla nya idéer med henne!

Vi hörs snart igen,
Mums

torsdag 10 mars 2011

Dags att köra ännu hårdare!

Vi väntar spänt på reportaget om oss i Pralin, antingen kommer det nästa lördag eller helgen därefter.

Alldeles nyss fick vi en spark i baken. Så otroligt mycket energi man kan få av ett svar vi väntat på i några veckor. Tyvärr var svaret negativt från den matkedja vi har haft kontakt med ett bra tag nu, men dem ville gärna återkomma runt v.12, då de haft väldigt mycket att stå i. Även om svaret var negativt just nu, vänder vi det såklart till det positiva! Så nu gäller det att vi kör riktigt hårt och gör allt vi kan för att nå det mål vi har.

Nu blir det möte imorgon med vår fantastiska rådgivare Åsa Hagborg och genomgång av allt vi behöver göra. Kontakta sponsorerna vi hade från förra upplagan av våra böcker och som vi nu väldigt gärna vill samarbeta med igen.

Dags att sova lite och samla energi för imorgon ska vi kontakta sponsorerna,
godnatt!

Kram
Mums

UPDATE:
Vi har bestämt hur den nya upplagan ska bli och hur många det blir. Så om två veckor har vi nya kartonger i våra händer! :)

onsdag 2 mars 2011

Pralin

Hej Hej!

Gårdagens besök av Pralin gick jättebra. Vi tog intervjun över några koppar kaffe, därefter blev det fotografering. Reportaget kommer ut i brevlådorna inom någonn vecka, ska bli kul att se!

Montern vi skall ha den 1 april i Falun på UF-mässan planerar vi för fullt och vi skall kontakta några företag för att se hur vi skall gå tillväga... spännande!

Vår delårsrapport kom även in i tid i fredags till Falun, så nu är det bara vänta och se :))

Allt gott,
Mums