Godmorgon på er!
I helgen som var stod vi som sagt på Hem, Familj och Energimässan i Falu Kuriren Arena, Falun. Dock var det inte så bra för oss företag som stod på mässan att det var så fint väder pga att det inte kom så många dit... men vi fick marknadsföra oss för rätt många iallafall så det var bra!
Ni kunde även läsa om oss i helgens Annonsblad, och vi är supernöjda över reportaget Sofia! TACK! :)
Vi länkar så fort ni kan läsa det på deras hemsida.
Det fina vädret gör att man blir på sådant TOPPEN humör, så nu ska vi försöka ta igen lite av det fina vädret som var i helgen och se fram emot veckans väder!
Ha det gott!
Bokning av böcker
Om oss
- Mums UF
- Mums UF ska sälja en inspirerande receptbok för mjölk- gluten- och äggallergiker, med välsmakande fikabröd och desserter som gör bakningen roligare och enklare.
måndag 18 april 2011
fredag 15 april 2011
SM-gänget från Dalarna är grymma!
Hej!
Gårdagens eftermiddag/kväll var riktigt rolig!
Vi fick tips och råd om våra montrar, vad vi kan göra bättre, men även tips hur vi kan sälja våra produkter/tjänster bättre.
Sedan blev vi indelade i grupper av tre med andra UF-företagare som vi inte kände och fick uppdrag. Varje uppdrag gav ett visst antal poäng. Här ser ni bilder på några av uppdragen:
(klicka på bilden för större storlek)Fota och bjud tre pensionärer på glass
Fota två barn som pussas
"Roligast bild vinner" - Här stod vi i ett skyltfönster
Fota en bild på personal
Fota en tight bild med ditt lag
onsdag 13 april 2011
Rebeckorna
Kvällens tillställning har varit helt fantastisk. Vilka kvinnor vi fick äran att träffa och även att vi fick ta del av den goda middagen som serverades. Vi presenterade som sagt vår bok för Rebeckorna som håller till i Odd Fellow lokalen i Leksand. Det var ett 60-tal kvinnor vi presenterade oss för och de apploderade efter varje mening kändes det som!
Vi sålde böcker och fick sådan oerhört bra respons och beröm för vad vi åstadkommit. Efter vi presenterat vår bok, satte vi oss igen, pratade med alla och glömde helt bort tiden pga att allt var så trevligt.
TACK för all den positiva energin vi fått ikväll! Det finns verkligen inget slut på detta! :)
Nu har vi fullt upp:
Dags att sova för vår del!
Ha det gott!
Mvh
MUMS UF :)
Här nedan är en bild som också ger oss bra med energi och får oss att sikta ännu högre!! :)
Priser vi vann under Dalamästerskapen i Falun den 1 april.
Vi sålde böcker och fick sådan oerhört bra respons och beröm för vad vi åstadkommit. Efter vi presenterat vår bok, satte vi oss igen, pratade med alla och glömde helt bort tiden pga att allt var så trevligt.
TACK för all den positiva energin vi fått ikväll! Det finns verkligen inget slut på detta! :)
Nu har vi fullt upp:
- Torsdag: Nationella prov i svenska hela dagen, åka till Falun på eftermiddagen och delta i UF-möte ang SM i maj - även middag där om vi hinner. Sedan hem och packa ihop montern med tillbehör inför den kommande mässan i Falun i helgen som vi ska vara med på. Vi kommer att delta i Hem, Familj och Energimässan som äger rum i Falu Kuriren Arena nu till helgen. Lörd - sönd. Kom gärna dit!
- Fredag: Skola och gå igenom det sista inför mässan.
- Lördag - söndag: HEM, FAMILJ OCH ENEREGIMÄSSA I FALU KURIREN ARENA. LÖRDAG KL 10.00 - 17.00, SÖNDAG KL 10.00 - 16.00.
Dags att sova för vår del!
Ha det gott!
Mvh
MUMS UF :)
Här nedan är en bild som också ger oss bra med energi och får oss att sikta ännu högre!! :)
Priser vi vann under Dalamästerskapen i Falun den 1 april.
Presentation
God förmiddag!
Vi sitter nu och går igenom det sista inför ett prov vi har senare idag i kursen Organisation och Ledarskap. Det är väldigt mycket att ha andra prov och uppgifter vid sidan av UF men det går bra.
Ikväll ska vi presentera vår bok för Rebeckorna i Odd Fellow lokalen här i Leksand. Det blir middag och fika samtidigt som vi som sagt ska presentera vår bok. Vi ser verkligen fram emot ett 60-tal kvinnor som vi hoppas är intresserade!
Uppdaterar om hur det gick senare under kvällen! :)
Mums på er!
Vi sitter nu och går igenom det sista inför ett prov vi har senare idag i kursen Organisation och Ledarskap. Det är väldigt mycket att ha andra prov och uppgifter vid sidan av UF men det går bra.
Ikväll ska vi presentera vår bok för Rebeckorna i Odd Fellow lokalen här i Leksand. Det blir middag och fika samtidigt som vi som sagt ska presentera vår bok. Vi ser verkligen fram emot ett 60-tal kvinnor som vi hoppas är intresserade!
Uppdaterar om hur det gick senare under kvällen! :)
Mums på er!
tisdag 12 april 2011
måndag 11 april 2011
Trevlig dag!
Hej hej hej!
Idag har vi haft en riktigt bra dag. Vid lunch träffade vi en super trevlig tjej vid namn Sofia Westman som jobbar på redaktionen för Annonsbladet. Vi satt och pratade om vår bok och mycket mer i ca 2 h på Gårds Caféet i Leksand, riktigt trevligt var det!
Så nu till helgen kommer ni som sagt kunna läsa om oss i Annonsbladet. Tror t o m att vi blir omslagsflickor igen! ;)
Ha det gott!
fredag 8 april 2011
Sveriges Radio Dalarna
Go kväll!
Det har varit några intensiva dagar denna veckan. Vi gästade nämligen SR Dalarna i tisdags. Det var jättetrevligt och vi hade bakat kladdkaka, äppelpaj och havrekakor med aprikos och russin som vi bjöd dem på. Här kan ni lyssna på oss: Gott för alla.
Bild från studion:
Idag fick vi även ett trevligt samtal från en tjej som arbetar på redaktionen för Annonsbladet. På måndag nästa vecka ska vi träffas över lunch och prata om vår bok. Ska bli spännande!
Här nedan ser ni en bild på oss under Dalamästerskapen i Falun förra fredagen. Där vi gjorde en företagspresentation inför ca 300 pers.
tisdag 5 april 2011
Centralen - För en gladare vardag!
Hej på er!
Imorgon är vi med i Radio Dalarna runt 10.00. Hoppas ni lyssnar! :))
lördag 2 april 2011
Dalamästerskapen
MUMS!
Igår var det DM på Lugnet i Falun där vi ställde ut vår monter bland ca 140 andra UF-företagare. Vi gjorde en företagspresentation för en jury på förmiddagen, som gick strålande och senare under dagen runt tre tiden skulle de sex bästa UF-företagen presenteras.. Medan vi spänt väntade på resultatet stod vi i vår monter och sålde vår produkt, (närmare 20 böcker!). Vi fick även kontakt med otroligt många människor som vi presenterade vår produkt för och även gav ut våra visitkort till.
När det var dags att höra vilka de sex nomineringarna till Bästa UF-företag i Dalarna var, var nerverna inte i styr... men vi blev en av de sex som gick vidare. Detta innebar att vi, ca 30 min efter beskedet, skulle ha vår företagspresentation inför ca 300 pers. Detta gick hur bra som helst och vi kände oss riktigt trygga på scen! Vilken underbar känsla det var!!
En annan tävling där åtta finalister skulle utses var Bästa säljare. Där kom Julia med och jag (Karolina) blev så stolt!
Dagens mässa avslutades vid fem tiden på eftermiddagen och vi fick då plocka ihop vår monter. När det var gjort åkte vi och gjorde i ordning oss inför middagen och prisutdelningarna.
Under middagen var det som sagt pridutdelning och vi kammade hem en VINST och tre andra priser!
Vi hörs!
Mums Mums :)
Igår var det DM på Lugnet i Falun där vi ställde ut vår monter bland ca 140 andra UF-företagare. Vi gjorde en företagspresentation för en jury på förmiddagen, som gick strålande och senare under dagen runt tre tiden skulle de sex bästa UF-företagen presenteras.. Medan vi spänt väntade på resultatet stod vi i vår monter och sålde vår produkt, (närmare 20 böcker!). Vi fick även kontakt med otroligt många människor som vi presenterade vår produkt för och även gav ut våra visitkort till.
När det var dags att höra vilka de sex nomineringarna till Bästa UF-företag i Dalarna var, var nerverna inte i styr... men vi blev en av de sex som gick vidare. Detta innebar att vi, ca 30 min efter beskedet, skulle ha vår företagspresentation inför ca 300 pers. Detta gick hur bra som helst och vi kände oss riktigt trygga på scen! Vilken underbar känsla det var!!
En annan tävling där åtta finalister skulle utses var Bästa säljare. Där kom Julia med och jag (Karolina) blev så stolt!
Dagens mässa avslutades vid fem tiden på eftermiddagen och vi fick då plocka ihop vår monter. När det var gjort åkte vi och gjorde i ordning oss inför middagen och prisutdelningarna.
Under middagen var det som sagt pridutdelning och vi kammade hem en VINST och tre andra priser!
- BÄSTA VARA I DALARNA
- 2:A PRIS BÄSTA UF-FÖRETAG I DALARNA
- 2:A PRIS BÄSTA MONTER
- 3:E PRIS BÄSTA SÄLJARE
Vi hörs!
Mums Mums :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



